25 april 2010

Amen!

Het leven is geen sinecure, maar ploeteren in het zweet des aanschijns. Vaak much ado about nothing, wissewasjes en een storm in een glas water.
joop loopt door osdorp-oost, otto, joops droomhomo loopt ook rond.'' Hoi otto'' gromt joop.'Joho'knort otto. Vlot sloopt joop otto's shorts, oh soddom bromt joop. Bot botst op bot, roomsop kolkt door otto's mond , smoort otto's long dood.
Gelukkig werden er ook nog andere partijen gespeeld.
Wat een inteeltzooitje daar in het zuiden, niet onze tegenstanders maar vooral de bezoekers van de plaatselijke chinees . au wat een lelijkerds.
Het zijn de kleine dingen in het leven die het hem doen, soms moet je een andere view nemen soms de camera van het leven zijn werk laten doen. maar altijd alert zijn , er valt geen mug van het dak buiten jouw verantwoording. schiet de focus even weg dan ben je zo het slachtoffer van een petite combinasion .
En het teamleiderschap brengt al zoveel met zich mee..
niet dat het allemaal kommer en kwel was, onze nieuwe eerste bord speler heeft bewezen een man te zijn met wie je een potje kan breken. hij laat zich de pis niet lauw maken of de kaas van het brood eten. ziedaar die fiere hollander die wel heeft begrepen wat de voc mentaliteit inhoud en dus geen gevangen op sleeptouw neemt maar ze gewoon over de kling jaagt,
Voor de rest waren er weinig hoogtepunten deze laatste twee wedstrijden bekeken vanuit mijn gezichtspunt, begrijp me niet verkeerd , ik gun iedereen zijn misselijkmakende sucsessjes, maar om nou pralend als een opgeblazen kikker met je puntje rond te gaan paraderen..
Oorspronkelijk was ik van plan een klassiek wedstrijd verslag te gaan schrijven, partij na partij te bespreken , complimenten strooien waar gewenst, reprimandes uitdelend waar nodig, Helaas overviel mij toen ik daarmee bezig was een universele moeheid; waar doe ik het allemaal voor?
Paarlen voor de zwijnen, een genie wordt immers pas na zijn dood als zodanig herkent en zal zijn leven moeten leiden in gezelschap van de hoon en de gekte.
Mijn tegenstander overzag 31 gf5: !!
Voor volgend seizoen voorzie ik grootse gebeurtenissen voor het eerste, nog meer sterke nieuwe spelers, een alsmaar stijgende lijn in de prestatiecurves , saamhorigheid , kameraadschap en gillend klaarkomende vrouwen.
Nadat we al onze tegenstanders verpulverd hebben en onze halfzachte stadsschaakgenoten hebben terug geschopt in de krochten van de hel waaruit ze ontsproten zijn, wanneer de glorie van ons eerste voor eons gevestigd is en de naam van onze club op ieders lippen bestorven ligt kunnen we tevreden achterover hangen in onze stoelen. tot die tijd zeg ik : aan het werk jongelui!
Voor mij zelf wil ik beloven dat de volgende keer dat ik het verslag moet schrijven ik aantekeningen zal maken tijdens de wedstrijd zodat iedereen gevrijwaard blijft van deze nonsens.
Een goede zomer allemaal!

* Inspiratie : Gerrit Komrij

Geen opmerkingen: