27 februari 2008

Tenonder in de knsb-beker

Helaas zat er tegen HMC geen stunt in. Hoewel zij niet met een voor hun doen sterk team naar Arnhem kwamen waren wij een maatje te klein.
Ook wij waren niet op ons sterkst omdat Léon van Tol zich op de wedstrijddag ziek meldde en ik als invaller moest optreden.

Over de afzonderlijke matches kan ik niet veel vertellen. Ik was zo druk met mijn eigen partij dat een blik werpen op de andere borden er vaak niet in zat.

In het kort kwam het er volgens mijn bescheiden mening op neer dat Eelco positioneel niet sterk speelde en in de problemen kwam. Op miraculeuze wijze wist hij uiteindelijk het smalle pad naar de remise te vinden. Klasse tegen zo’n sterke tegenstander.



Peter had eveneens een tegenstander met een ELO van ruim boven de 2300.
Hij heeft ondervonden dat dat geen kattepis is. Wat ik ervan gezien heb werd hij langzaam maar zeker op een hoop gespeeld.
Otto speelde een moeilijke partij waarbij hij nooit op een plusje heeft kunnen bogen. Na een paar uur spel werd het tactisch en Otto begroef één van zijn torens op g6. Deze toren heeft nooit meer meegedaan en werd een molensteen aan het been van Otto.
De nul liet niet lang op zich wachten.



Ik speelde een aardige partij en kon lang meekomen. Het probleem was dat ik een stuk langer over de zetten nadacht dan mijn tegenstander.
Het gevolg hiervan was dat ik in een volkomen gelijkstaand eindspel door tijdgebrek een vreselijke blunder maakte. Einde partij.





Ik vond het een leuke wedstrijd tegen een sportief team. De zaal was lekker vol en ik heb de indruk dat onze clubgenoten aanwezig in het gebouw volop hebben genoten van de wedstrijd.
Volgend seizoen nog een keer zo!!

Zie hier de partijen


ASV 1 - HMC 1 ½ - 3½
E.de Vries (2209) - M.Abeln (2378) ½ - ½
P.Boel (2081) - B.Muhren (2334) 0 - 1
O.Wilgenhof(2216) - W.Muhren (2265) 0 - 1
R.vd Wel (1986) - R.Sprangers(2191) 0 - 1


Richard van der Wel

Geen opmerkingen: